.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روغن ماهی واقعا اکسیر زندگی است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن ماهی به دلیل اثرات بیولوژیکی که روی روند پیر شدن دارد واقعا می‌تواند به عنوان اکسیر زندگی نام گذاری شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن ماهی به دلیل اثرات بیولوژیکی که روی روند پیر شدن دارد واقعا می‌تواند به عنوان اکسیر زندگی نام گذاری شود.

اسید‌های چربی که در ماهی‌هایی مانند قزل آلا و ساردین یافت می‌شود می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.به دلیل همین خواص عالی پزشکان توصیه می‌کنند حداقل دو بار در هفته روغن ماهی مصرف شود ، اما بسیاری از مردم به این نکته توجه نمی‌کنند.

اما اکنون دانشمندان به دلیل آن‌که چرا روغن ماهی تا این اندازه برای سلامتی ما مفید است پی بردند.این کشف که با مطالعه روی تعدادی از بیماران قلبی به دست آمده است می‌تواند دلیل مفید بودن اسیدهای چرب موسوم به امگا 3 را توضیح بدهد.

پزشکان متوجه شدند این اسید‌ها خاصیت محافظتی در سلول‌های بدن دارند و هم‌چنین می‌توانند شانس نجات یافتن از حملات قلبی را کاهش داده و میزان ضایعات ذهنی را که همراه با پیر شدن در انسان‌ها رخ می‌دهد کاهش دهند.

این اسیدها می‌توانند از تغییرات خاصی که در ناحیه چشم صورت گرفته و منجر به پیری می‌شوند پیشگیری می‌کنند.

آزمایشات روی موشها نشان می‌دهد ، در صورت مصرف امگا 3 عمر آن‌ها تا یک سوم افزایش پیدا می‌کند.

دکتر رامین فرزانه فر از دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ث می‌توانند از پیر شدن سلول‌ها در بیماران قلبی و عروقی جلوگیری کنند.

پیر شدن سلول‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهد.البته دانشمندان هنوز هم در مورد پیشگیری این اسیدهای چرب در جلوگیری از پیر شدن فیزیکی و ظاهری مانند جلوگیری از چین و چروک‌های صورت به شواهد کافی دست پیدا نکرده اند.

مطالعه روی 608 بیمار قلبی نشان داد بیمارانی که مقادیر زیادی از امگا 3 در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند بهتر می‌توانند از سلول‌های بدن خود محافظت کرده و خطر حملات قلبی را نیز تا حد زیادی کاهش دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.